fbpx

Blog

Co doprowadziło do sukcesu PRAVNA.pl?

sukces-pravna-pl
KancelariaPrawnaPRO

Co doprowadziło do sukcesu PRAVNA.pl?

Wiem co chciałbyś tutaj przeczytać. “Jedną złotą zasadę”, “magiczną pigułkę” po której zażyciu.. wszystko stałoby się jasne i jak bajkach nad Twoją głową zaświeciłaby się jasna żaróweczka. Dzięki niej stworzyłbyś świetnie działający biznes i został milionerem.

Masz połowicznie rację 🙂 Tą żaroweczką, która ma prawo pojawić się nad Twoją głową jest tak dobrze znana Ci… wiedza. Ale nie taka ze starych książek, którą trzeba wykuć. Wiedza od praktyków jest bezcenna. Jednak sama wiedza bez niektórych elementów to tylko dane. O jakich elementach myślę?

Co jest niezbędne do uzyskania efektów:

1 Kreatywność

Jeżeli już masz dostęp do wiedzy to niezbędna jest kreatywność. Inni nazywają to ‘myśleniem’. Musisz zastosować wiedzę i dostosować ją do swoich warunków. Etapi w którym jesteś. Dodać do tego to co już wiesz i na tej podstawie zastosować.

2 Uczenie od innych

Will Smith powiedzial kiedyś “w miliardach książek zostały już rozwiązane wszystkie problemy ludzkości”. To prawda, tylko którą książkę wybrać. Masz to szczęście, że jest internet. Możesz nie tylko znaleźć materiały, ale także opinie na temat ich autorów.

3 Sprawdzanie tez

Ale skąd wiesz czy wiedza będzie odpowiednia do Twojego biznesu? Nie wiesz. Możesz podejrzewać. Twoim zadaniem jest zweryfikowanie tego na Twoim przykładzie.

4 Dociekliwość

Czasami wdrożenie strategii daje zerowe rezultaty. Ba! Nawet ujemne. W końcu trzeba było poświęcić czas na wdrożenie dane strategii. Nie odpuszczaj. Sprawdź co nie zadziałało. Być może faktycznie w Twoim wypadku coś nie działa, ale musisz być tego pewien na sto procent. Wtedy wspominanym rezultatem jest wiedza. Zdajesz sobie sprawę ze strategii i w jakim przypadku ona nie działa, a to ogromna część sukcesu. Przy następnym projekcie (tj. usłudze lub produkcie) będziesz mógł intuicyjnie ją wdrożyć lub z niej zrezygnować. To nazywa się solidny know-how.

5 Upór

Nie oczekuj, że wszystko uda się za pierwszym razem. Co więcej, załóż sobie, że na 100% tak nie będzie. Wtedy każda porażka, będzie dla Ciebie planowaną edukacją.

6 Pilnowanie liczb

Co z tego jeżeli klientów jest dużo, masz duże obroty, ogromny zespół, ale Twój miesiąc kończy się na równe… ZERO. Lub co gorsza, na minus. Oczywiście taką formułę przyjmują startupy i doładowywujące je fundusze inwestycyjne. Jednak to zupełnie inny model biznesowy, w którym liczy się najbardziej CLV (tj. Customer Lifetime Value, czyli całkowita wartość zamówień klienta na przestrzeni całego jego związku z firmą)

7 Zaangażowani ludzie

Dlaczego na ostatnim miejscu? Jeżeli tworzysz kancelarie jednoosobową możesz też osiągnąć duży sukces (jeżeli interesuje Cię taki scenariusz przeczytaj koniecznie Firma to Ty i Youpreneur). Wtedy liczy się tylko Twoje zaangażowanie. Zaangażowani ludzie to super ważny element kancelarii, która chce stać się większą organizacją.

Podsumowanie

Po 11 latach pracy z biznesem i marketingiem spłaszczyłem swoje oczekiwania. Podchodzę do działań jak do rozgrywki karcianej. Siedzę przy stole i wybieram karty. Potem mówię ‘sprawdzam’ i patrzę czy coś z tego wyszło. Być może na chwilę coś mnie ucieszy albo zdenerwuje, ale na koniec wieczoru rozgrywka się kończy i zaczyna następna. Nie jest to dla mnie żaden wyznacznik. Karty po prostu tak się ułożyły.

Idąc dalej. Często nie widzimy potencjału w działaniu w które nie wierzymy. Moja rada; nie stawiaj wszystkiego na jedną kartę. Przede wszystkim miej otwartą głowę na tyle żeby probować nawet rzeczy, które są dla Ciebie mało realne i nie wierzysz, że mogą dać pozytywny rezultat. Wynik może Cię zaskoczyć lub po prostu upewnisz się, że miałeś rację. Na koniec dnia jest to tylko zmienna. Informacja którą masz. Ani sukces, ani porażka.

Jak pozyskiwać 40 nowych klientów miesięcznie w branży prawnej BEZ pomocy agencji reklamowej

Napisz co myślisz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *